Thursday, December 19, 2013

tanpa ada rasa besalah

bismillah..salam malam jumaat pd semua blogers... lama da x menaip kt sini.. even xde yg baca..aku nk gak  menaip kt sini..huhu.. sebenarnya aku nk muntahkan rasa kesedihan sgt2... mybe ni adalah ujian untuk aku.. dugaan yg aku kena tempuhi... org laki ni mmg suka sorok diorang punya status ka? mean kalo dh kawen cakap x kawen.. ada yg ngaku duda :( ini yg trjadi pd diri aku.. aku kapel (couple)dgn die dh lapan bulan.. tp baru2 ni jer aku dpt tahu yg dia sebenarnya suami org.. bukan duda seperti yg die bgtau aku ermm.. sedih x ? dh bersayang2 rindu2an..even lom de rezeki untuk bertemu.. tp rasa syg itu hadir dgn ikhlas  dr hati aku.. dia pun ckp syg n cintakan aku ... kalau betul lah :) apa yg menyakitkn hati... susah sgt nk bersikap jujur dgn pasangan :( jenuh aku tnye elok2... sampai rasa  kalau dekat depan mata aku.. mmg aku sepak tumbuk or tembak sampai puas hati.. aku nk kan kejujuran.. kenapa perlu wat penipua mcm tu ...bg harapan yg wat aku rs sgt gembira... tp dgn berita yg aku bru dpt ni ..xkn la semudah tu untuk aku melupakan dia... hanya allah swt ja yg tahu perasaan aku tika aku dpt berita yg dia masih suami org (suami org itu bf aku) ermm.. tp aku syg kn dia sgt2...  apa yg wat aku terkilan sgt..sekali pon dia x lafazkan kata maaf dgn bohong pd aku.. andai ada 1000 alasan sekali pon.. jgn lah ego sampai sukar nk melafazkn kata maaf.. jenis mcm mana ni ..suka sakiti hati dan perasaan org kah ?  mainkan perasaan org...? mlm td aku sms nk dia jujo napa tipu aku .. tp mcm biasa mcm2 alasan ... katanya x boleh bgtau skrg belom bersedia.. sampai bila nk diam? atau masih cari alasan yg kukuh untuk aku rasa yakin yg dia tipu tu ada kebaikan.. hurmmm.. tiap hari aku nangis.. rasa sedih bila hati dan perasaan dipermainkan.. kenapa terjadi pd aku bukan org lain .. aku x kuat mana pun untuk hadapi semua ni ... kenapa dia boleh gembira lg..sdgkn aku sikit x rasa happy.. tiap hari pk.. untuk apa aku dgn dia andai ia masih lagi ada seorang isteri.. org laki suka bg alasan.. isteri mcm itu mcm ini.. tp ada x pk silap diri sndiri? kenapa org yg wat salah selalu hidup bahagia?  selalu terlepas dr hukuman? dan dgn xde rs besalah  dgn aku .. wat mcm xde pape.. hati aku sakit sgt...

ya Allah.. bantulah hambamu ini.. watkan lah aku lupakan dia selamanya.. x ingin hati ni terguris lagi.. menangis lagi.. tabahkanlh hatiku ya allah....  apa pun yg dh terjadi.. aku ttp doakan kebahagian dia.. mungkin dia bahagia skrg ni dgn doa2 dr org dan kawan2 dia.. tp fahamilah aku juga ada perasaan yg perlu kau jaga.. jujur lah ...


aku xtau apa perlu aku buat.. ada yg suruh lupakan .. ckp mmg lah senang tp hati kita dh terikat dgn sayang mcm mana nk lupakan.. if aku teruskan aku akan merosakkan rumah tangga org yg dh sedia goyah.. ermm aku xtau apa harus aku lakukan... tp aku sygkn dia aku perlukan kejujuran.. maaf kalau ada yg akan ckp aku perampas.. tp hati aku dh terikat dgn dia..kalau apa2 jadi pun dia juga turut salah kerana tipu aku ...x bersikap jujur... jgn hanya kejar keseronokkan dunia sampai sanggup tipu semuanya.. ermmm ..



No comments:

Post a Comment

da baca tu komen jap...